Dexcom har identifierat att signalförlust kommer att inträffa med telefoner som använder Android 15 varje gång en Dexcom G7-sensor parkopplas.
Om din telefon uppmanar dig att uppdatera, vänligen avböj. Dexcom arbetar med Google för att göra Dexcom G7 kompatibel med Android 15. Kontrollera så att telefonen är kompatibel med Dexcom G7 Appen och vänta med att installera uppdateringar av mobilens operativsystem tills den är godkänd av Dexcom.
Om din telefon redan har uppdaterats till Android 15, följ dessa steg varje gång du parkopplar en ny Dexcom G7-sensor:
(Tänk på att det kan ta upp till 15 minuter innan något av detta fungerar)
• Stäng av Bluetooth. Slå sedan på det igen och låt det vara påslaget.
• Håll din displayenhet inom 6 meter från sensorn utan några hinder emellan, såsom din kropp, väggar eller vatten.
• Håll displayenheten på samma sida av kroppen som din sensor. Bluetooth fungerar bäst när sensorn och displayenheten är inom synhåll för varandra.
• Håll Dexcom G7 Appen öppen. Svep inte bort den.
• Om ovanstående steg inte löser problemet, starta om din telefon och Dexcom G7 Appen.
För full lista över kompatibla enheter, läs mer på dexcom.com/compatibility.