11 Okt 2018

Vi söker ny medarbetare till vår kundsupport!

Vill du arbeta med kundservice i ett medicintekniskt företag med fokus på diabetesvård? Vi söker dig som har intresse för att hjälpa andra och som alltid sätter kunden i fokus. Hos Rubin Medical får du möjlighet att bidra till trygg och säker behandling av högsta kvalité till diabetespatienter.

Om företaget

Rubin Medical är specialister på diabetes – framför allt typ 1 – och arbetar med diabetshjälpmedel i Sverige, Danmark och Norge. Produkterna håller alltid världsklass, oavsett om det gäller insulinpumpar, CGM eller långtids-CGM.
Förstklassiga produkter är bara ett avstamp för mötet med våra kunder. Vårt verkliga uppdrag är att bidra till ett bättre liv och en tryggare vardag för såväl användare och anhöriga som för sjukvårdens medarbetare. Det är i mötet med människorna som vi verkligen kan göra skillnad.

Därför ger vi dig det bästa av två världar: det fristående företagets personliga service och trygghet kombinerat med den kvalitet och ständiga utveckling som kännetecknar globala spjutspetsföretag. Vi kombinerar ett djupt tekniskt och medicinskt kunnande med ett stort engagemang. Du når oss dygnet runt. Rubin Medical ingår i den börsnoterade internationell industrikoncern Indutrade.

Rubin Medical är ett familjärt företag präglat av korta beslutsvägar, stor arbetsglädje och ”vi-känsla” där Rubin-hjärtat ständigt är närvarande. Detta kryddat med storföretagets resurser i bakgrunden.

Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare ansvarar du för kundservice till pumpanvändare och vårdgivare, företrädesvis via telefonsupport men även via mail i Sverige och Danmark. Du har hela tiden kunden i fokus och målet för dig är att få kunden att uppleva Rubin Medical som det tryggaste valet inom diabetesvård. Dina huvudarbetsuppgifter är teknisk support och utbildning, reklamationshantering, rådgivning och att besvara produktfrågor. Du hanterar även administrationsarbete. I ditt arbete strävar du efter att öka kundernas kunskap om Rubin Medicals produkter samt att öka företagets försäljning.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Sjukvårdsutbildning, som minst undersköterska
• Arbetslivserfarenhet från sjukvården (Inom diabetesvård är meriterande)
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Erfarenhet av administration och kontorsarbete
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och engelska

Utöver ovan så har du en utpräglad serviceinriktad personlighet med tekniskt intresse och som brinner för att hjälpa andra. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och bygger på ett genomtänkt sätt relationer till andra. Du är lyhörd, prestigelös och att du har en god kommunikativ förmåga. Då du till viss del arbetar med försäljning tror vi även att du har en säljande ådra. Tjänstens karaktär kräver att du arbetar självständigt och har förmåga att hantera stressiga situationer. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för den här tjänsten. I urvalet är också kunskaper inom terapiområdet Diabetes starkt meriterande.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö ( Limhamn)
Lön: Enligt ÖK

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här. Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Länk till ansökan