För tillfället kan användare av både Dexcom G6 App och Dexcom Follow App uppleva problem med att man inte kan se sensorvärden eftersom användaren av Dexcom G6 App har loggats ut från sin Dexcom G6 App i huvudtelefonen. Dexcom har skickat ut ett mail till en del användare om att användarnamnet har ändrats. Detta mail har skickats till den mailadress som finns registrerad för Dexcom kontot för den som använder Dexcom G6 App.
Följ nedan instruktion om du upplever ovanstående problem:
-Om du som Dexcom G6 användare fått ett mail från Dexcom med nytt användarnamn ska du använda det nya användarnamnet och logga in på nytt i Dexcom G6 App.
-Om du inte har fått ett mail från Dexcom kan du gå in på Dexcoms hemsida under fliken ”Logga in” och använda din mailadress för att skapa ett nytt användarnamn och logga in på nytt.
-Du kan även klicka på fältet ”Glömt ditt Dexcom användarnamn eller lösenord?” där man loggar in i appen.
För mer information se Dexcom status sida här: https://status.dexcom.com/