Lär känna oss – Medarbetare berättar

Elisabeth, produktspecialist

Som produktspecialist hos Rubin Medical arbetar Elisabeth med det personliga mötet. Dagligen reser hon runt för att prata diabetesbehandling med vårdpersonal och pumpanvändare.

Vad gör en produktspecialist?
Mitt arbete handlar mycket om att träffa människor. Jag bokar in möten med läkare och sjuksköterskor för att presentera våra produkter. Det kan ske på plats eller digitalt. Jag är också med och startar pump och CGM tillsammans med vården för att användarna ska känna sig trygga med sina hjälpmedel.

Vilken är din yrkesbakgrund?
Jag började inom vården för att sedan gå över till medicinteknik. Mitt intresse för diabetes har jag med mig sedan min dotter fick diabetes typ 1 vid tre års ålder. I tonåren började hon använda en insulinpump från Rubin Medical, och den fina support som hon fick var en av anledningarna till att jag sökte mig till företaget. Jag har stannat kvar här i 15 år nu och jag brinner fortfarande lika starkt för att hjälpa våra användare.

Vad är det bästa med ditt jobb?
För en person som har diabetes typ 1 kan ett byte till ett nytt pumpsystem innebära ett genomgripande lyft i livskvalitet. När människor hör av sig för att berätta att de äntligen kan få sova ostört om nätterna inser man att det är något viktigt man jobbar med.

rubin medical kundsupport kalina

Kalina i kundsupporten

Kalina Mellvig Jönsson är en av specialisterna som du får prata med när du kontaktar vår kundsupport. Kalina är en erfaren sjuksköterska och har dessutom själv en son med diabetes typ 1.

Vilka är de vanligaste frågorna till supporten?

Vanligast är frågor kring själva handhavandet av insulinpumpar och CGM. Hur man kopplar ihop pump med infusionsset eller hur man applicerar en sensor. Steg för steg brukar vi snabbt kunna hjälpa kunden.

Hur ska jag göra om jag har ett brådskande ärende?

Det finns ett stort intresse kring våra produkter och det är många som kontaktar oss. Under Hjälp och support på vår hemsida har vi samlat svaren på många frågor. Vi försöker också att svara på mail vi får så fort som möjligt, men vid brådskande ärenden är det bäst att ringa.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Som utbildad sjuksköterska har jag alltid drivits av glädjen att kunna hjälpa andra och vi har en härlig stämning bland oss som jobbar i kundsupporten. Det är en förmån att få jobba med kvalitetsprodukter som kan göra så stor skillnad i vardagen för alla som lever med diabetes typ 1.

KONTAKTA OSS

Vi är här för att hjälpa dig, vänligen kontakta oss