16 Oktober 2018

Lösning för överföring av CGM-värden i Diasend

Lösning för överföring av CGM-värden i Diasend

Just nu upplever vi tekniska problem med överföringen av CGM data från Tandem t:slim X2 till Diasend. Vi jobbar på att lösa det så fort som möjligt. Det finns en lösning som du kan använda dig av så länge. Följ instruktionen nedan;

  1. För att se både CGM-värden och insulindosering från Tandempumpen behöver du ha ett så kallat "patient-konto" i Diasend. Om du inte har det sen tidigare kan din klinik “bjuda in” dig till att skapa ett sådant konto. Det gör kliniken genom att klicka på “Patienter” och sen “Bjud in Patient” och ange ditt namn och mailadress. Du får en länk i ett mail om hur du skall göra. Instruktion finns även HÄR hur du själv skapar ett patientkonto.
  2. Sen behöver du ha din Dexcom G5 Mobile App ansluten till molnet (kompatibla enheter hittar du HÄR.). Detta går bra även om värdena också skickas till din Tandempump samtidigt. Du behöver länka ditt Dexcom-konto till ditt diasend-konto för att dina CGM-värden automatiskt ska överföras till Diasend. Se sid 9 - 11 i SnabbGuide.
  3. Du måste också se till att dela data med din klinik. Du klickar på “Dela Data” knappen och anger klinikens klinik-ID, samt klickar Uppdatera.
  4. Vid ditt nästa klinikbesök laddar du upp din Tandempump på kliniken, då kommer all insulindata överföras till Diasend. Efter uppladdningen tittar kliniken på ditt patientkonto. Där kommer både CGM-värden och insulindosering visas under tex Jämförelse/Dag för Dag. CGM-värden kommer in löpande till Diasend, dock med ca 6 timmars fördröjning.

 

KONTAKTA OSS

Vi är här för att hjälpa dig, vänligen kontakta oss